Motala Scoutkår

Motala Scoutkår (MoS) grundades 1912 och har funnits i mer än 100 år. Vi bedriver scoutverksamhet för alla åldrar och hoppas att du också vill vara med! Vi behöver alltid hjälp med styrelseuppdrag, underhåll och naturligtvis fler ledare.

Motala Scoutkår har ca. 80 medlemmar och fem aktiva avdelningar som träffas var eller varannan vecka. Vi har vår verksamhet på Bondebacka i Motala, mitt i stan men ändå nära skogen. På Bondebacka finns också Biodlarna och Motala Biologiska Förening.

Kåren har en vald styrelse som träffas en söndag kväll varje månad. På styrelsemötena diskuterar man bland annat kommande aktiviteter, ledarsituationen och följer upp ekonomin. En stugfogde sköter om vår stuga och mindre reparationer. En gång om året träffas vi en helgdag för materialvård och underhåll i och omkring stugan.

Vi har också tillgång till ett vindskydd på en ö i Stora Vänstern, kanoter och kajaker som kan disponeras av  medlemmar i kåren.

Välkommen till Motala scoutkår!

Nyttiga länkar

Presentation av Motala scoutkår »
Motala scoutkår – stadgar »
Motala Scoutkår – Krisplan 2020-2021»